Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara a venit cu noi informații cu privire la proiectul autostrăzii Timișoara – Moravița. Asta în contextul în care, la sfârșitul lunii martie, Agenția pentru Protecția Mediului Timiș a emis acordul de mediu pentru această investiție.
Astfel, aflăm că traseul propus al autostrăzii A9 va trece prin extravilanul/intravilanul primăriilor: Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta și Moravița.
Noua autostradă va avea o lungime de 73 de kilometri, iar viteza de proiectare care va fi asigurată fiind de 140 km/h.
„Legătura între rețeaua rutieră existentă și autostradă va fi realizată prin șase noduri rutiere: A1 Remetea Mare (asigură conexiunea cu DN 6), DJ 592 Albina, VO Timișoara Sud, DN 59 Pădureni, DN 58B Voiteg, DN 57 Moravița; lucrări de artă – viaducte, poduri peste râuri, canale sau văi, pasaje peste autostrada A1, peste drumuri naționale, județene, comunale sau peste cale ferată: 46; podețe prevăzute pe autostradă și pe noduri rutiere: 193; dotări: 2 centre de întreținere și coordonare (CIC), 2 parcări de scurtă durată stânga-dreapta, 1 spațiu de servicii stânga-dreapta, 1 punct de trecere a frontierei, la Moravița; panouri fonoabsorbante, pentru reducerea nivelului de zgomot generat de lucrările de construcție și de traficul rutier: 18 zone”, a informat DRDP Timișoara.
Autostrada A9 Timișoara – Moravița este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020 – 2030.