februarie 16, 2025

S-a făcut un pas important în ceea ce privește modernizarea căii ferate Reșița – Timișoara. CFR SA a dat aviz favorabil pentru acest proiect.

Mai precis, Consiliul Tehnico-Economic a aprobat joi variantele optime din cadrul studiului de fezabilitate pentru obiectivul „Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră”.

Calea ferată va fi reabilitată pe două tronsoane. Și anume, componenta A: Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (58 kilometri), propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investiție în valoare de aproape 2,1 miliarde de lei, fără TVA. Se dorește creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h, modernizarea a nouă stații/ halte/puncte de mișcare și reabilitarea a 23 treceri la nivel, 21 poduri și 19 podețe.

Componenta B: Reșița Nord – Voiteni (59 kilometri), propusă pentru finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, o investiție în valoare de 1,4 miliarde de lei, fără TVA. Se dorește creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h, modernizarea a 12 stații/ halte/puncte de mișcare, reabilitarea a 35 treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe.

Termenul de realizare a investițiilor pe cele două tronsoane va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, din care 8 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuția lucrărilor, iar pentru tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni va fi de 60 de luni, din care 8 luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor”, a informat CFR Infrastructură.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *