
În SEAP a fost anunțat câștigătorul licitației derulate de Consiliul Județean Timiș, pentru stabilirea societății care va realiza extinderea drumului județean care leagă Timișoara de autostrada A1, nodul Giarmata, pentru porțiunea Centura Timișoara – A1.
Acest proiect de modernizare, numit „Modernizare DJ 691: Lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km 12+975)”- LOTUL 2 – km 5+800-12+975, va include lărgirea la patru benzi a drumului pe o lungime de 7,175 km, piste de biciclete pe o lungime de 5,882 km, amenajarea sensurilor giratorii, dispozitive de scurgere a apelor, elemente de siguranță circulației, iluminat în sensurile giratorii, amenajarea trecerii la nivel cu calea ferată și relocarea rețelelor de gaz și liniilor electrice LEA/LES.
Societatea Strabag va prelua lucrările lăsate în urmă de firma cu care Consiliul Județean Timiș a reziliat contractul și va avea la dispoziție șase luni pentru a finaliza lucrările pe această porțiune a drumului de legătură dintre Timișoara și Giarmata. Lucrările vor fi realizate în conformitate cu prevederile caietului de sarcini, proiectului tehnic și a legislației în vigoare.
De asemenea, societatea Seal Control & Consulting a câștigat licitația pentru realizarea serviciilor de supervizare (asistență tehnică – dirigenție de șantier) a contractelor de execuție a lucrărilor în cadrul proiectului amintit.
Lucrările urmează să fie finalizate în termen de 6 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor de către beneficiar.
În ceea ce privește tronsonul lotului 1 al drumului de legătură dintre Timișoara și Giarmata, care trece prin comuna Dumbrăvița, Consiliul Județean Timiș a propus o soluție tehnică nouă pentru a reduce numărul de stâlpi de susținere a firelor de alimentare pentru troleibuzele metropolitane, care trebuie îndepărtați pentru a lărgi drumul la patru benzi. Soluția a fost acceptată și de către ADR Vest, entitatea responsabilă cu monitorizarea proiectului cu fonduri europene. În prezent, Primăria Timișoara trebuie să aloce stâlpii, iar CJT să desemneze un constructor.
Foto : Dani Amariei