Înaintea sărbătorilor de Paște a avut loc un eveniment reușit pentru promovarea produselor bănățene, a calității lor dar si promovarea comunitații locale. La Recaș în piața agroalimentară a avut loc prezentarea de sucuri naturale, turtă dulce, fructe glazurate in ciocolată,diferite sortimente de vinuri, marca ”Produs in Banat.
Ulterior, la Hotel Roco din Izvin s-a continuat cu o masă rotundă, prezentarea brandului ,,Produs în Banat”, dezbateri si concluzii legate de promovarea tradițiilor locale regăsite în produsele prezentate. Cătălin Tiuch – președintele Grupului de Acțiune Locală( GAL) Colinele Recaș si organizatorul acestui eveniment, Pavel Teodor-primarul orasului Recaș, Mihai Mocanu din Cluj-coordonatorul proiectului de cercetare ”Produs in Banat”, Daniel Țucu-din partea Asociatiei Patronale HoreTim și Alexandru Făgăraș din partea Universitatea de Științele Vieții “Regele Mihai I” din Timișoara reprezentând brandul AkademicaFood, au fost cei care au promovat spiritul bănățean si produsele locale. La eveniment au mai participat producatori locali, fermieri, reprezentati GAL Colinele Recaș si specialisti în marketingul produselor alimentare.
”Studiul proiectului a inceput aproximativ acum un an jumate ca si concept si culegere de date. Derularea lui a fost putin ingreunata inclusiv de situatia pandemiei care încetinit foarte mult procesul de colectare a datelor și bineînteles deschiderea populatiei vis-avis de raspunsuri. Faptul ca Produs in Banat porneste de aici de la Recas cu un simbol puternic al marilor producatori de vin de aici din zona, reprezinta o plusvaloare care se aduce brandului si mărcii si cred ca e un inceput pentru a continua partea asta de cercetare în asa fel incât sa ducem proiectul intr-o noua etapă si sa identificam nevoile acelora care nu apartin Banatului dar care ar consuma produse din Banat vis a vis de cerinte de tot ceea ceea ce i-ar determina sa consume aceste produse sub sigla Produs in Banat” a concluzionat Mihai Mocanu, coordonatorul proiectului de cercetare ”Produs in Banat”.
Pentru marea majoritate a populatie Banatul înseamnă casa lor,domiciliul lor, valorile lor, traditiile lor iar dacă se reuseste asocierea tuturor acestor lucruri cu produsele valorificate sub sigla ”Produs în Banat” va fi ca o certificare a calitatii,traditiei,apartenenței la o zonă. O certificare de genul ”Produs in Banat”, pentru un produs ar insemna o garantie a calitatii si o garantie pentru care ar merita sa fie cumpărat si de catre localnici dar si de catre alte persoane, au fost concluziile trase de catre vorbitori.
Prin intermediul acestui concept se propune susținerea creșterii și dezvoltării comunitații bănățene, să se sprijine furnizorii locali de produse și servicii care sa ajute la dezvoltarea comunității, a membrilor acesteia si a afacerilor locale. Parteneriatul public-privat denumit Grupul de Acțiune Locală Colinele Recaș își desfășoară activitatea pe raza teritorială a 12 UAT-uri: orașul Recaș și comunele: Dumbrăvița, Giarmata, Sînandrei, Bucovăț, Mașloc, Fibiș, Bogda, Brestovăț, Remetea Mare, Secaș și Șiștarovăț .
Foto-Reporter : Valentina Sarosi