
Consiliul Județean Timiș a anunțat câștigătorul licitației pentru lucrările de pe lotul 1 al șoselei care leagă Timișoara de Autostrada Vestului prin Dumbrăvița. Firma Strabag a fost declarată câștigătoare, propunând să lărgească la 4 benzi sectorul din Dumbrăvița cu celebrii stâlpi de susținere ai troleibuzului.
Totodată, după rezilierea contractului cu Tehnocer pentru lotul 2 Dumbrăvița Giarmata, Strabag a preluat și acest tronson, având posibilitatea să realizeze întreg drumul dintre Timișoara și Autostrada Vestului, prin Dumbrăvița și Giarmata.
În ceea ce privește stâlpii de susținere, Primăria Timișoara s-a opus cedării lor direct către Consiliul Județean Timiș, dar s-a ajuns la o soluție agreata de ADR Vest, conform căreia doar 70 dintre cei aproximativ 200 de stâlpi vor fi mutați. Scopul este să nu se piardă finanțarea europeană a proiectului.
„Consiliul Județean Timis a finalizat procedura privind atribuirea contractului de executie a lucrarilor de „Modernizare a DJ 691: largire la 4 benzi a Lotului 1 – km 2+725 – 5+800 – Dumbravița”.Oferta declarata castigatoare a fost cea depusa de SC Strabag SRL, iar daca nu se inregistreaza contestatii in termenul prevazut de lege, contractul de executie va fi semnat la mijlocul lunii august 2023„, transmit rerpezentantii Consiliului Judetean Timis.
Proiectul controversaților stâlpi de susținere a firelor de troleibuz a fost inițiat de Primăria Timișoara în timpul administrației Ciuhandu și inaugurat în anul 2015, având ca scop extinderea transportului public metropolitan până în Dumbrăvița. Cu toate că termenul inițial de intervenție a expirat, Primăria trebuie să fie de acord ca beneficiar al instalației pentru ca stâlpii să poată fi mutați în vederea lărgirii șoselei.

Valoarea estimată a contractului pentru extinderea șoselei către Autostrada Vestului este de 24.630.006 lei fără TVA, adică aproximativ 7 milioane de euro cu TVA pentru „Modernizare DJ 691: Largirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km 12+975)”.
Firma Strabag lucrează în prezent și la Lotul 2, unde finalizează lucrările rămase neterminate de firma Tehnocer, care câștigase inițial licitația. Termenul de finalizare pentru tronsonul 1, de aproximativ 3 kilometri, este de 6 luni de la ordinul de începere a lucrărilor.