Un tramvai care făcea probe pe bulevardul Cetăţii din Timişoara, unde lucrările de reabilitare se apropie de final, a lovit un stâlp, din cauză că spaţiul dintre acesta şi linie este prea îngust.
Imagini de la testare au fost postate pe Forumul STPT, unde timişorenii au comentat situaţia de pe şantierul bulevardului modernizat, după ce administraţia Fritz a revizuit proiectul iniţial, scrie news.ro.
”Din păcate, spatele vagonului (lateral-stânga) a atins un stâlp din acela gros, dintre linii, (chiar în curbă). Sunt curios cum se va rezolvă… Stâlpul nu ai cum să-l muţi, linia la fel”, a scris un timişorean pe forum.
”Adică linia e prea aproape de stâlpi? (…) Cine a proiectat mizeria asta ar trebui să rămână fără licenţă… plus toate comisiile care au avizat aşa ceva..”, a notat un altul.
Reprezentanţii Societăţii de Transport Public Timişoara (STPT) afirmă că testele nu le aparţin.
”Testele nu ne aparţîn. Acea linie nu este predată, nu este preluată, este treaba Primăriei, discutaţi cu şefii de proiect de acolo. Mai mult de atât n-aş vrea să spun pe soluţii de proiectare. Nu eu vin cu soluţii. Noi suntem un operator de transport, care lucrăm cu infrastructura care nu este a noastră, la fel şi tramvaiele şi autobuzele”, a declarat directorul STPT, Constantin Cocheci.
Lucrările la bulevardul Cetăţii din Timişoara sunt executate de Porr Construct, care s-a asociat cu alte 7 firme, şi au fost prevăzute să dureze 3 ani.
Amplasamentul a fost predat constructorului de vechea administraţie în septembrie 2020. Însă proiectul pentru modernizarea bulevardului Cetăţii a fost revizuit şi modificat în timetri pătraţiul administraţiei actualului primar, Dominic Fritz, înainte de a începe lucrările.
Porr Construct e lider de asociere, iar terţ este Porr Bau GmbH, în timetri pătraţi ce subcontractanţi sunt Baicons Imetri pătraţiex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL şi SC Pesit Rom SRL.
În total, sunt refăcuţi 1,57 km de linie cale dublă de tramvai şi reabilitaţi 25.800,94 metri pătraţi de carosabil şi 12.291,45 metri pătraţi de trotuare. De asemenea, vor fi construite piste de biciclete, s-a extins spaţiul verde, iar porţiunea dintre liniile de tramvai este înierbată. În proiect este cuprinsă şi refacerea a 10 staţii de tramvai.
Modernizarea Bulevardului Cetăţii trebuia să fie gata în septembrie 2023, însă termenul a fost extins până la sfârşitul anului.
Constructorii primesc pentru lucrare peste 22 de milioane de euro cu TVA.
UPDATE: La trei zile de la incident, după ce informațiile au devenit publice, Primăria Timișoara, prin viceprimarul Ruben Lațcău, au comunicat că ”solicită constructorului remedierea deficiențelor de pe Bulevardul Cetății”.
”De la un capăt la altul al bulevardului, nu au fost identificate probleme privind liniile cale și liniile aeriene, însă au fost constatate deficiențe care privesc gabaritul tramvaielor și stâlpii de alimentare. Concret, la virajul spre dreapta de pe Calea Torontalului pe Bulevardul Cetății, tramvaiul pentru teste a atins unul dintre stâlpii mediani”, se precizează în comunicatul instituției.