Au avansat lucrările de modernizare a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad, care are o lungime de 162 kilometri. Proiectul este finanțat cu bani europeni, prin PNRR, investiția fiind realizată pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Potrivit CFR Infrastructură Timișoara, lucrările de reabilitare de pe lotul 2, cuprins între Lugoj și Timișoara, au depășit 40%, constructorul FCC Construcction având mobilizate echipe de lucru pe întregul traseu în lungime de 54,13 kilometri.
„Astfel, în data de 31.07.2025, a fost dată în folosință firul nou de circulație complet modernizat, între stația Lugoj cap Y – Jabăr Cap X Firul II, de la km 517+226 la km 521+800 (linie nou-proiectată), linia III de la km 516+699 la km 517+226 (linie nou-proiectată) și accesul liniei 12 (linie de tragere proiectată), în lungime totală de 6 km. În primă fază se va circula cu RV de protecție de 50km/h, având în vedere că lucrările vor continua cu demontarea firului I de circulație”, a transmis instituția.



